sábado, 7 de febrero de 2015

Motors d’avió més eficients i menys contaminants

La tecnologia aeronàutica de motors en aviació comercial està convergint en canviar les tecnologies tradicionals de multieix amb transmissió directa entre compressors i turbines a una transmissió indirecta, a través d'una caixa d'engranatges, que permet optimitzar la velocitat de gir del ventilador / compressors i turbines; i en alguns casos també en reduir el nombre d'eixos.
Amb aquesta aproximació tecnològica és possible augmentar significativament l'eficiència del motor aeronàutic, reduint tant el consum de combustible com l'emissió de gasos contaminants. A més, caixes d'engranatges més eficients i més duradores disminueixen els costos de manteniment.
Dins del projecte, la companyia DMP s'encarrega del disseny, simulació i fabricació dels engranatges, mentre que IK4-Tekniker s'ocupa del banc d'assajos destinat a mesurar la variació d'eficiència dels engranatges sota diferents variacions geomètriques d'aquests components.
La directora del projecte en el centre tecnològic, Beatriz Fernández, explica que, el principal objectiu per a ella del projecte consisteix a "generar el coneixement necessari" per poder dissenyar i fabricar en el futur una nova caixa reductora que sigui "el més eficient possible". L'eficiència es determinarà en termes de capacitat de càrrega, errors de transmissió, pèrdues de potència i dany superficial que experimentin els engranatges assajats.
El projecte, va començar el passat octubre i es prologarà fins a gener de 2016 amb un pressupost de 600.000 €

Noticia original

Noticies secundaries:
Noticia 1
Noticia 2

Video:

No hay comentarios:

Publicar un comentario