divendres, 22 de maig del 2015

Recarrega inalàmbrica ultraràpida per a vehicles elèctrics

A Saragossa, al nord-est d'Espanya, un grup de científics han desenvolupat un revolucionari punt de recàrrega per a vehicles elèctrics.

Es tracta d'un projecte pilot en què els cotxes elèctrics es recarreguen en tan sols 20 minuts, sense utilitzar cap cable.

És un sistema que funciona amb una bobina que va enterrada al paviment de l'estació; que s'energiza des de la xarxa elèctrica i quan el vehicle es posiciona correctament sobre l'estació, estableix una comunicació entre el vehicle i l'estació. Aquesta bobina transfereix energia al vehicle. És molt flexible a nivell dels vehicles que es poden arribar a carregar. Podem carregar turismes, furgonetes i fins a autobusos elèctrics.

Els científics creuen que la tecnologia de recàrrega per inducció electromagnètica és més senzilla, fiable i resistent al vandalisme. A més de tenir un menor impacte visual. Ara tracten de demostrar la seva viabilitat tècnica.

L'estació de càrrega ha estat desenvolupada per científics d'un centre europeu d'investigació que tracta de sensibilitzar els ciutadans per aquesta opció energètica. 

També han creat un sistema per ajudar els conductors a col·locar correctament el seu vehicle sobre les bobines de recàrrega.
I per això, han hagut de prendre en compte els camps magnètics, estudiar l'òptica i desenvolupar diferents algoritmes.

Encara queda per desenvolupar la capacitat de connexió i compatibilitat de freqüències en el punt de recàrrega.


Vídeo:

1 comentari:

  1. Em pareix molt interessant la idea ja que aquest any en tecnologia he profunditzat en el tema de la transmissió d’energia per inducció. Per ara sols coneixia les plaques d’inducció que utilitzem a les cuines però la manera de posar en practica aquest invent em pareix molt bona. Així reduïm l’efecte Joule , la pèrdua d’energia en forma de calor al passar corrent per un conductor, i també fem possible carregar el vehicle en menys temps. Ja que aquest és un dels principal problemes dels vehicles elèctrics. Per altra part, però ja més difícil, faltaria rematar l’invent amb carrils de carrega per a evitar parar en viatges llargs.

    ResponElimina